Sveriges Talare Kompetensförmedling AB logotyp

Öppet: Vardagar 07.30–18.30 | Tel: +46 (0)70-930 57 85. Jour kvällar och helger: 070-930 57 85 E-post: nathalie@sverigestalare.se – svar inom 5 minuter under öppettider.

0 produkter / 0 kr

Min talarlista

0

Talare att skicka förfrågan till

Helén Rigamonti

Helén Rigamonti, en erfaren chef och ledare med över 25 års branschkompetens, har framgångsrikt drivit stora kundprojekt inom B2B, B2C och icke-vinstdrivande organisationer med medlemsfokus. Genom att kombinera sin bakgrund inom organisationsutveckling med nuvarande roller som författare, interimchef, utbildare och föreläsare strävar Helén efter att förbättra organisationers kundupplevelse och driva kundcentrerade förändringar. 

Hon är ansvarig kursledare och medlem i ledningsgruppen för flera utbildningar inom Customer Experience Management, inklusive på IHM Business School. Helen är svensk ambassadör och ledningsgruppsmedlem i den Europeiska Customer Experience organisationen samt författare till boken "Customer Experience Management på svenska - konsten att leverera rätt kundupplevelse".   

Urval av tidigare beställare:  
Konferensen CX Management - Hexanova Events
Customer Loyalty Conference - Wednesday Relations
Nordic B2B Customer Experience Event - Allegro Communcations

  • Helén Rigamonti som talare

    Helén erbjuder föreläsningar som kickstartar arbetet med att ta fram gemensamma mål med kunden i centrum och ger konkreta tips för att gå vidare.

    Vi valde att anlita Helen för att kickstarta arbetet med att ta fram gemensamma mål med kunden i centrum. Hon lyckades på ett enkelt sätt förmedla hur en organisation som arbetar kundorienterat påverkar både värderingar och arbetssätt. Hon gav oss också flera konkreta tips på hur vi kan gå vidare. - Mette Brolinson, vice VD ILT

    Att du är expert inom området CX och en van föreläsare blev väldigt tydligt för våra deltagare. Jag kan varmt rekommendera Helen som föreläsare! - Petra Selenius, Marknads- & Kommunikationschef, Mesh Interim

  • Så arbetar Helén Rigamonti

    Helén Rigamonti erbjuder keynotes, föreläsningar, workshops, moderering och deltagande i paneler.

  • Helén Rigamonti erbjuder

    GÖR KUNDENS RÖST HÖRD I DIN ORGANISATION

    I Heléns föreläsningar får deltagarna verktyg och insikter för att utveckla en kundcentrerad kultur och överträffa förväntningar genom hela kundresan. Genom att boka Helén får organisationer möjligheten att ta steget mot förbättrad kundupplevelse och effektivt ledarskap, antingen för inspiration eller som ett värdefullt inslag i konferenser, personaldagar och ledningsgruppsmöten.

    Ta steget mot förbättrad kundupplevelse och effektivt ledarskap bjud in mig att tala för inspiration eller som en föreläsning till er konferens, personaldag, ledningsgrupper eller dylikt.

  • Helén Rigamonti passar till

    Helén passar väl för de som vill ta del av konkreta metoder för att skapa långvariga relationer, bygga en gemensam intern kompass och möta morgondagens kundbehov genom att gå i kundens skor.

Talaren utgår från Stockholm
Typ av föreläsning Utbildande / Informativ, Inspirerande
Kön Kvinna
Språk Svenska, Engelska

Som strategisk rådgivare inom kundupplevelser har Helén agerat som inspiratör, mentor och författare inom Customer Experience (CX), alltid med passionen att göra kundens röst hörbar i organisationer. Med 25 års erfarenhet som chef och ledare i både privat och offentlig sektor, inklusive internationell ledarerfarenhet, har Helén en gedigen vana av att samverka med olika intressenter och funktioner. Hon har även varit chef för chefer och är en etablerad undervisare i Customer Experience Management på IHM Business School, med föreläsningar både på svenska och engelska. I rollen som svensk ambassadör för European Customer Experience organization driver Helén en europeisk community för att engagera fler inom CX.

Med omfattande erfarenhet inom förändrings- och projektledning, med fokus på digitaliseringsresor och skapandet av resultatfokuserade och effektiva team, har Helén visat på affärsnyttan av CX-satsningar och deras koppling till verksamhetsmålen och digitala strategier. Hon är mycket kunnig inom Customer Experience Management, där hon tar fram mål för kundupplevelser i hela organisationen och arbetar med kundresekartläggning och agerbara kundinsikter. Med en grund i beteendevetenskap och en examen som inkluderar företagsekonomi, kombinerar Helén en kommersiell bakgrund med ett stort teknikintresse.

Logga in för att betygsätta och recensera denna talare

Andra talare inom samma område

 

Svårt att hitta rätt talare - vi hjälper dig

Kontakta oss 

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30

E-post: nathalie@sverigestalare.se

När du kontaktar oss samtycker du till att vi behandlar din information enligt vår integritetspolicy.

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30

FAQ Frågor & svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.

Vad kostar en föreläsare? VAD KOSTAR EN FÖRELÄSARE?

Vad gör man om en föreläsare blir sjuk? OM FÖRELÄSAREN BLIR SJUK?

Vad för typ av gåva kan man ge en föreläsare? GÅVA TILL FÖRELÄSARE?

Kontakta oss

Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85

Sveriges Talare talarförmedlings e-postadressE-post: nathalie@sverigestalare.se

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider

Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm

Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping

Organisationsnummer 556728-0283

Sociala media

Samarbetspartners

© 2008–2019 SverigesTalare.se  |  Cookies | Sitemap