0 produkter / 0 kr
0
Hem / Affärsnytta / Försäljning, marknadsföring, service, kundfokus / Ingela Nordenhav
Ingela Nordenhav är en av de som låg bakom den mångfaldigt prisade filmen där Jean-Claude van Damme gör en “split” mellan två lastbilar, som gjorde att Volvo lyckades fånga en betydligt bredare publik än sina traditionella kunder.
Hon har som chef för marknadsföring och kommersiella lanseringar i flera år varit del av ledningen på ett av Sveriges största bolag, Volvo Lastvagnar. Hon drev där en modernisering av varumärket som resulterat i högre image-position och större försäljning. Hon lyckades samtidigt öka den interna stoltheten och Volvo är idag en mer eftertraktad arbetsgivare.
Ingela berättar direkt från verkligheten hur Volvo praktiskt gjorde för att utveckla sitt varumärke genom nya marknadsföringsmetoder. Hon hjälper på så sätt företag och organisationer att utveckla sitt eget varumärke, och genom strategisk marknadsföring öka både image, försäljning och nöjdhet bland sina medarbetare. Hon talar utifrån flera års egna erfarenheter på högsta nivå, och hon gör det enkelt, personligt och entusiastiskt.
I en värld där människors beteenden förändras utifrån digitala möjligheter behöver företag och organisationer förändras för att möta dem. Alla behöver göra förflyttningen från att enbart sälja en produkt till att erbjuda en lösning, ett syfte och att vara en del av något större.
Åhörarna kommer att få nya insikter, bli inspirerade och stärkta av det de hör. De kommer att förstå vilken förändring som sker i samhället, vilka konsekvenser det får för dem, vad de behöver göra för att driva sin resa och hur de kan gå tillväga. De kommer att bli inspirerade att sätta igång sin resa och dessutom att få med sig tydliga råd och tips för att direkt skapa förändring och framgång i företaget/organisationen.
Urval av tidigare beställare:
Fusion Experience
B2B Marketing Leaders, Australien
B2B Marketing Leaders, Singapore
Svenska Mässan, Göteborg
Baltic Best, Litauen
Dansk Marknadsföring
IMWorld, Rumänien
Svensk Digital Handel
Digital Mind and Knowledge, Korea
Talaren utgår från | Västra Götaland |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ, Inspirerande, Kick-off |
Kön | Kvinna |
Språk | Svenska, Engelska |
Ingela är modig och har alltid tagit steg utanför sin egen komfortzon. Uppvuxen i Fagersta flyttade Ingela till Göteborg som 19-åring för att läsa på Chalmers. Hon började jobba på Volvo som 23-åring och fick sin första chefstjänst vid 27- års ålder. Ingela har haft personalansvar i 20 år och har många år av internationell erfarenhet samt även bott utomlands i två perioder. Hon får energi av att sätta sig i nya situationer och driva förändringar på ett positivt sätt.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: info@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Boka gärna ett möte med oss.
Du är välkommen över en kopp bryggkaffe.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Koppargatan 3
602 23 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283
"Helt fantastisk 10/10 keynote!"
2018-11-23, 17:49
Tack for en helt fantastisk 10/10 keynote, Emma Robourgh - B2B Marketing Leaders
"Fantastic!"
2018-11-23, 17:49
Fantastic to hear the story behind, from the person who actually did it. I’m really inspired to make some change. Now! - Alexandra Radu, Internet&Mobile World
"Great with a good content!"
2018-11-23, 17:49
Very professional and well organized speech. The delivery to audience
is so great with a good content. - John Park, Digital Mind & Knowledge