Sveriges Talare Kompetensförmedling AB logotyp

Öppet: Vardagar 07.30–18.30 | Tel: +46 (0)70-930 57 85. Jour kvällar och helger: 070-930 57 85 E-post: nathalie@sverigestalare.se – svar inom 5 minuter under öppettider.

0 produkter / 0 kr

Min talarlista

0

Talare att skicka förfrågan till

 

Hur du får dina kunder att hoppa av glädje!

Publicerad 2017-09-20, 17:30

Kanske har du suttit där framför en kund, pratat och pratat och hoppats på att få se den där gnistan av intresse tändas i hens ögon. Och så är det bara tomt. Kanske du till och med möts av kvävda gäspningar då och då. Inte kul. Så vad gör du när du möts av en mur av ointresse?

Först en obekväm sanning: dina kunder bryr sig inte om dig och ditt företag över huvud taget. De struntar i dina fantastiska produkter, dina fina powerpointbilder och dina imponerande titlar. Det enda de bryr sig om är sig själva och huruvida du kan hjälpa dem.

Så din resa mot fantastiska kundmöten börjar med en självdiagnos. Är du en sådan som har en plan när och hur du ska gå för avslut? Jagar du en bonus som är precis inom räckhåll? Handlar allt om dig och det du vill?

Jag tror att de flesta av oss har haft kundmöten där vi tänkt på det viset för att sedan mötas av ointresse och trötta blickar. För hur är det att träffa en superegoist? Inte så upplyftande, eller hur? Rent av urtråkigt. De bara pratar om sig själva och är inte alls intresserade av hur du har det.

Tänk på ett tillfälle när du träffade någon som fick dig bli glad och alldeles varm i kroppen. Varför reagerade du så? Visst var det för att du blev sedd och lyssnad till som du reagerade på det viset. Någon förstod precis hur det är att gå i dina skor. Och hur bra kändes inte det!

Så egentligen vet du innerst inne vad du behöver göra för att få dina kunder sluta gäspa och börja hoppa av glädje. Parkera ditt ego, glöm dina produkter och planer och visa att du vet hur det är att sitta där bakom skrivbordet, lyssna och ställa in ditt fokus på en enda sak: hur kan du hjälpa din kund bli ännu mer framgångsrik?

Hur du som säljare kan jobba systematiskt med att få dina kunder engagerade kan du läsa mer om i min bok Slutsålt – konsten att hjälpa kunder att köpa.

Lycka till!

Mats Fogelqvist
Talare

Skriv en kommentar

Din kommentar kommer att granskas innan publicering

Svårt att hitta rätt talare - vi hjälper dig

Kontakta oss 

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30

E-post: nathalie@sverigestalare.se

När du kontaktar oss samtycker du till att vi behandlar din information enligt vår integritetspolicy.

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30

FAQ Frågor & svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.

Vad kostar en föreläsare? VAD KOSTAR EN FÖRELÄSARE?

Vad gör man om en föreläsare blir sjuk? OM FÖRELÄSAREN BLIR SJUK?

Vad för typ av gåva kan man ge en föreläsare? GÅVA TILL FÖRELÄSARE?

Kontakta oss

Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85

Sveriges Talare talarförmedlings e-postadressE-post: nathalie@sverigestalare.se

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider

Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm

Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping

Organisationsnummer 556728-0283

Sociala media

Samarbetspartners

© 2008–2019 SverigesTalare.se  |  Cookies | Sitemap