0 produkter / 0 kr
0
Hem / Affärsnytta / Kommunikation och media / Upplevelseindustri
Upplevelseindustrin är samlingsbegrepp för människor och företag vars huvuduppgift är att skapa eller leverera upplevelser i någon form.
Det svenska begreppet upplevelseindustri har sitt ursprung i boken The Experience Economy av B. Joseph Pine II och James H Gilmore. Internationellt används ofta begreppet creative industries eller cultural industries. Ett företag som anses vara föregångare och något av en ursprungskälla inom upplevelseindustrin är Disney med deras nöjesparker. I parkerna skapas händelser och aktiviteter för att ge kunden lycka ("We want to create happiness" Walt Disney).
Inom EU anses cirka 5,8 miljoner arbeta inom upplevelseindustrin. I Sverige sysselsätter branschen cirka 280 000 personer
Josh Stinton aka The Charity Adventurer
As a mindset specialist and adventurer, I give audiences insight they can use in their daily and ...
Vill du rusta dig inför framtiden? Niklas Birgetz är en av landets främsta talare inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Han har gedigen erfarenhet från olika roller inom näringslivet att ...
Alla organisationer vill ha engagerade medarbetare. Men vad är det som gör att vi går igång på jobbet – att vi blir inspirerade, engagerade och motiverade? Detta är grundfrågan som Tommy Lundberg ställer ...
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: info@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Koppargatan 3
602 23 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283