0 produkter / 0 kr
0
Hem / Affärsnytta / Kommunikation och media / Upplevelseindustri
Upplevelseindustrin är samlingsbegrepp för människor och företag vars huvuduppgift är att skapa eller leverera upplevelser i någon form.
Det svenska begreppet upplevelseindustri har sitt ursprung i boken The Experience Economy av B. Joseph Pine II och James H Gilmore. Internationellt används ofta begreppet creative industries eller cultural industries. Ett företag som anses vara föregångare och något av en ursprungskälla inom upplevelseindustrin är Disney med deras nöjesparker. I parkerna skapas händelser och aktiviteter för att ge kunden lycka ("We want to create happiness" Walt Disney).
Inom EU anses cirka 5,8 miljoner arbeta inom upplevelseindustrin. I Sverige sysselsätter branschen cirka 280 000 personer
Alla organisationer vill ha engagerade medarbetare. Men vad är det som gör att vi går igång på jobbet – att vi blir inspirerade, engagerade och motiverade? Detta är grundfrågan som Tommy Lundberg ställer ...
Josh Stinton aka The Charity Adventurer
As a mindset specialist and adventurer, I give audiences insight they can use in their daily and ...
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Koppargatan 3
602 23 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283