0 produkter / 0 kr
0
Hem / Affärsnytta / Försäljning, marknadsföring, service, kundfokus / Varumärke / Pia Anderson
Ni känner ett starkt behov av att ta reda på vart ni är på väg, vilka ni är, vad som skiljer er från andra och varför kunderna väljer er. Hur ska ni förhålla er till hållbarhet och digitalisering och hur får ni med er alla medarbetare på resan? Tänk om ni kunde driva samtliga utvecklingsprojekt i en och samma process och uppfinna hjulet en gång istället för tio.
Att ha ett starkt och positivt laddat varumärke har blivit en allt mer avgörande konkurrensfaktor. När alla vill ha uppmärksamhet krävs en unik profil för att sticka ut och attrahera kunder, samarbetspartners och medarbetare. En profil som ni bygger medvetet och laddar med ett äkta samhällsengagemang. Människor röstar nämligen med hjärtat och väljer de företag som bryr sig på riktigt och inte bara vill tjäna den sista kronan. Det handlar inte längre om att hitta sin USP (Unique Selling point) utan sin SSP (Sustainable Selling Point).
Med modellen 5Vtill5P:
Vi integrerar hållbarhet och digitalisering redan från starten och när vi är klara har vi förvandlat medarbetarskap till affärsmannaskap. Ni har förevigat processen i en digital kurs som repeterar varumärket både i ledningsgruppen och för nya och gamla medarbetare.
Allt med syfte att göra er kund till er bästa säljare.
Läs mer på www.5vtill5p.se och www.piaanderson.se
Talaren utgår från | Uppsala |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ |
Kön | Kvinna |
Språk | Svenska |
Pia har tidigare arbetat på flera reklambyråer (Hera, Merk, Zellout) och byggt varumärken i form av budskap och löften. Hon har jobbat med att bygga varumärket inifrån, dvs ur ett HR -perspektiv med alla medarbetare, till att idag processleda hela företaget genom affärsplanen som bygger varumärket. I dag driver Pia Anderson ett stadigt växande företag med olika former av utbildningar och är djupt engagerad i varumärkesfrågor och affärsutveckling.
Pia har erfarenhet från stora och små företag, koncerner och ägarledda bolag, konsument, B2B och en rad olika branscher. NCC och Bjerking i byggbranschen, Brio leksaker och CCS hudvårdsprodukter, PCG Solutions, Cajsa´s Kök, Widerlöv&Co, KTH Näringslivssamverkan och Uppsala Universitets Campus 1477.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Pia Anderson har skrivit böckerna Bygg det goda varumärket och Bygg ditt varumärke själv.
Gäst på Vakna Uppsala maj 2015
Föreläsningstrailer Bygg varumärket i en helt ny värld
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Telefon: 0121-249 00
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: info@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
BOX 1041
101 38 Stockholm
Organisationsnummer 559015-5866
”Har hjälpt oss hitta vägen”
2018-04-05, 09:31
”Pia har med modellen 5Vtill5P hjälpt oss att lyfta blicken och hitta vägen genom bruset, en resa som håller över tid. Med sitt stora engagemang, utstrålning och kompetens har hon väglett oss i ledningsgruppen och hela teamet att hitta en gemenskap på vägen mot en godare framtid.”
– Cajsa Johansson, VD och grundare av Cajsa ́s Kök
”En tydlig, konkret modell”
2018-04-05, 09:29
”5Vtill5P är en tydlig, konkret modell som har varit lätt att förstå och ta till sig. Med känsla och närvaro har Pia lett oss genom arbetet. Hon har en bra kontakt med gruppen och har stannat upp och backat, för att säkerställa att alla är med på tåget och det har varit viktigt."
– Sara Jansson, VD ProHelia Företagshälsa
”Arbetssättet var stimulerande och roligt”
2016-12-15, 15:10
”Vi samlade ledningsgruppen och alla medarbetare till olika workshops och från dessa utkristalliserades därefter våra värdeord och vår varumärkesplattform, som berättar vad vi erbjuder, till vem och varför kunderna ska välja oss. Arbetssättet var mycket stimulerande och roligt och skapade ett stort engagemang kring ett område som annars lätt uppfattas som flummigt. ”
– Anders Wärefors, VD Bjerking, www.bjerking.se