0 produkter / 0 kr
0
Hem / Affärsnytta / Förändring, organisation, organisationsutveckling / Affärsutveckling / Karl Schultz
Karl Schultz är den pragmatiske telekomledaren med över femton års erfarenhet av att omsätta stora organisationers strategier i handling. Han har även lett organisationer genom processorientering och lean vidare in i konsolideringar och digitalisering. Karls tydliga kundfokus styr företagen mot allt högre lönsamhet.
Han betonar vikten av att möta kundernas förväntningar och tydliggör behovet av att överträffa förväntningarna hos alla kunder och målgrupper. Den digitala paradoxen, (känslan av personlig distans trots digital närhet), tvingar fram nya perspektiv som alla måste förhålla sig till. Affärsvärlden förändras och allt oftare disruptivt.
Karl riktar sig till stora som små grupper i alla typer av branscher.
Bland tidigare uppdragsgivare märks bl a Telia Sonera.
Talaren utgår från | Stockholm |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ |
Kön | Man |
Språk | Svenska |
Karl växte upp i en miljö av småföretagare. Han har därefter fått gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom telekomindustrin, både i Sverige och internationellt. Han har bl a lett verksamheter inom produktledning, produktion och kundtjänst. Karl är en skicklig strateg med fokus på innovation, business transformation och digitalisering. Vid flera tillfällen har han t ex bistått koncernledningar med olika strategiska uppdrag.
Karl har lång erfarenhet av att utveckla och etablera företagskulturer kring innovation och kontinuerliga förbättringar. Hans arbetssätt och tankar har spridits till många företag under åren. Karl är affärsinspiratören som får grupper och organisationer att lyfta.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Telefon: 0121-249 00
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: info@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
BOX 1041
101 38 Stockholm
Organisationsnummer 559015-5866
Very pleasing to interact with
2017-03-17, 11:57
”Karl brings in passion, domain knowledge, industry view and great strategic view of where industry and company are going. A good mix of technology, business and strategic view. Very pleasing to interact with and I wish Karl a great success in his career”. Tejindar Kr Beakt, Client Partner at Tata Consultancy Services
Clear, simple and educational!
2017-03-17, 11:55
”Karl describes the secret to keeping a change process alive. Clear, simple and educational!” Anders Lundin, Owner, Värdegrundsfabriken AB
Har en stark drivkraft till att skapa positiva förändringar för människor, organisationer och samhälle.
2017-03-17, 11:55
”Kalle har en stark drivkraft till att skapa positiva förändringar för människor, organisationer och samhälle. Han har en smittsam inställning till att ingenting är omöjligt och har ett starkt målfokus. Han är en engagerad ledare och är skicklig på att se och bekräfta sina medarbetare. Jag skulle gärna samarbeta med Kalle igen.” Cina Staron, co-founder Värdebaserat Ledarskap at The Swedish Guide and Scout Council
Professional with a solid track record
2017-03-17, 11:54
”Karl is a senior business professional with a solid track record of driving profitable growth and leading complex, geographical distributed organizations. Karl has more than 20 years of experience in the IT/ telecom industry with high capabilities in following areas; driving change, innovation, business strategy, continuous improvement programs, vendor management and people management.” Susanne Svärd, Head of IT, Ikea
Fun to work with!
2017-03-17, 11:53
“Karl is an excellent leader with a lot of energy and focus. I had the opportunity to run one of his unique change programs. His pragmatic view combined with his direct and passionate communication style has proven very effective during the implementation of the change program, mainly aiming to change and improve managers’ as well as employees’ behavior. He is careful, communicative, disciplined, customer focused and fun to work with.” Kiumars Kaivanipour, International Business Development